KBT

Slut på allt upp-och-nerande!

Idag var jag hos sjukgymnasten, och det resulterade i en början på KBT- Kognitiv beteende terapi. Och nu låter jag mycket knäppare än vanligt, men det är faktiskt så enkelt att jag är bara stressad, och det är orsaken till varför min rygg och axlar är stela som bara den. Ond cirkel: Stress-spänningar-stress för oförmågan att slappna av-stress!
Fick göra ett stresstest som var väldigt intressant, jag fick "betygsätta" vanor, som tillexempel bita på naglarna, rastlöshet osv. Kände speciellt för "bita ihop käkarna", rastlöshet, känns sig tidspressad (Som exempelvis att jag cyklar i akutfart mina 5 minuter till skolan en halvtimme innan föreläsningen börjar?), ont i ryggen, PRATA SNABBT, bli stressad när folk inte förstår saker. OCHSÅVIDARE.

Jag är alltså inte onormal, jag är bara stressad. Och detta ska jag vänja mig av vid. Om det resulterar i att jag pratar långsammare utan att bli stressad så PRAISE GOD!

Dessutom
fick jag svar och anledningar till en massa ovanligheter, skönt att få svar på frågor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0