Knakeliknak!

Då ska detta nu även bli en blogg för er med knakande käkar!
Det verkar vara fler än jag trodde som har knakande käkar, skönt o höra att det är vanligt, jag som är så stissig.

Och nu är jag lite mindre orolig, och men också mer orolig, så allt är precis som vanligt.
Inatt vaknade jag två gånger (mer än nånsin) av att min käke typ "fastnade" i ena sidan så jag fick trycka o lirka tillbaka den i något slags "normalt läge". Så idag ringde till slut till vårdcentralen för att kolla om det är som jag tror, jag sover för mycket på ena sidan. Och ja, det verkar ju va det!

Vanliga spänningar alltså, och sånna har jag många av. Hon sa att det kunde även bero på spänningar i nacken so når käken. VA BRA för dom har jag också Verkar som att varenda anledning till knaket, har jag. HAH: kul (Jag kanske LER förmycket?)

nu har jag bokat tid hos sjukgymnasten för att se hur vi kan lösa detta. Vårdcentralen rekommenderade akupunktur. Och det vill jag VERKLIGEN inte,, noneedlesforme tack.
Men det ska tydligen vara bra för spänningar, så om sjukgymnasten rekommenderar det, så får det väl bli så. Men jag kommer spänna mig. Förmodligen.

Sen kunde man ju även skaffa bettskena som man har när man sover. Sådan far, sådan dotter! Men det låter ju som ett bra alternativ, om det är under sömnen som jag spänner mig!
Vi får se! Hoppas det blir lite bättre innan det dags för musikalpremiär, hade ju inte skadat UTAN en käke som vill låsa sig när man spänner sig, eller?

Som jag ser det så kan jag gärna vara utan att sen stå där och sjunga om min sorgliga ensamhet på paris gator, och att käken plötsligt väljer att fastna så jag inte kan sjunga. Panik. SPÄNNA.

Så får jag chans till akupunktur, så e det bara att tuta o köra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0